Redescopera Romania – A doua zi prin DobrogeaBlogul de vacante | Blogul de vacante

Redescopera Romania – A doua zi prin Dobrogea

A doua zi prin Romania a inceput cu un mic dejun copios la Hotelul Delta din Tulcea (recomandam). Prima oprire a fost la Mahmudia, unde ne-am oprit 5 min pentru poze si planificare. Va informam ca se pot vizita in zona Cetatea Salsovia si Manastirea Halmirys, la 12 km de oras.

Vremea a fost la inceput mohorata, nor, vant, un pic de ploaie, dar asta nu a descurajat spiritul de exploratori al echipei #prinRomania.
Drumul spre cetatea Libida este superb, numai bun de dat cu masina – partea de asfalt. Mai departe e un drum plin de praf de cativa km, dar accesibil. Se poate manca in zona la pensiunea 2 Iepurasi, langa Babadag.

Cetatea Libida a fost cea mai mare aglomerare urbana din Dacia Romana, avand si un parau in interiorul ei. Am facut mai intai un traseu de 45 minute inspre niste ziduri ale cetatii si am traversat un paraias care traversa cetatea – cu aceasta ocazie am aflat ca e singura cetate care avea un rau in interiorul ei. O parte din ea inglobeaza 80 gospodarii din Satul Slava Rusa. Cetatea este cea mai mare din Dobrogea, dupa Histria. Construita cu scopul de a fi complex de fortificatii, a fost ridicata pe la inceputul secolului al Iv-lea. Cetatea Libida a avut rol de aparare a drumului care duce de la Noviodunum pana la mare. In aceeasi perioada s-a reconstruit Histria. Are o suprafata de 28 ha (Libida e de 12 ori mai mare decat Argamum).

Am mers apoi sa vizitam zidul care mergea prin padure, si am admirat privelistea. In 2001 au inceput primele sapaturi pe acest proiect. La sfarsitul excursiei am vazut un cavou, in care se descoperisera oasele a 39 cadavre. Si povestea cea mai amuzanta-se pare ca un batranel ar fi luat pietrele de la cavou sa isi construiasca si el una alta prin gospodarie. Cand un politist l-a luat la intrebari, de unde a gasit pietrele, acesta i-a marturisit. Cavoul a fost inchis pentru a nu exista posibilitatea de a fi vandalizat. Intre timp batranelul nostru avea mustrari de constiinta si tot mai multe cosmaruri. Asa ca a luat el pietrele, s-a dus inapoi la cavou si a ingenuncheat, cerandu-si scuze ca nu a stiut ca acele pietre sunt din cavou, si ca nu e vina lui ca a tulburat linistea oaselor.Nu stim ce s-a mai intamplat dupa aceea, probabil l-au lasat fantomele in pace.

Dupa terminarea turului ghidat, ne-am indreptat spre Jurilovca, si am vizitat cetatea Argamum. Apoi ne-am intors spre Enisala, iar in drumul nostru spre Constanta am oprit si la Cetatea Histria.

Gata cu cetatile. Maine vom explora si natura – vom merge prin Cheile Dobrogei si vom ajunge si la Pestera Sf. Andrei.

One thought on “Redescopera Romania – A doua zi prin Dobrogea

1. Pingback: Tweets that mention Blogul de vacante » Blog Archive » Redescopera Romania – A doua zi prin Dobrogea -- Topsy.com