Calatorii in Maroc-part 2Blogul de vacante | Blogul de vacante

Calatorii in Maroc-part 2

Din Marrakesh, era in plan sa mergem la Todra Gorges si Dades Gorges, in 2 zile diferite.
Drumul era prin Ouarzazate, aproximativ 240 km pe serpentine, in mare parte. Deoarece inchiriasem masina sambata destul de tarziu, pe la pranz, am ajuns seara pe la opt, la destinatie, in orasul Ait Oudinar.

In drum ne-am oprit la una din cafe resto-urile din zona, unde am asteptat mai bine de o ora sa vina mancarea si cand a venit, stupoare! era asa putina, noi cu urechile lungite de foame, ne-am cam enervat, tajinul era putin, frigaruile mici, serviciul foarte prost si lent, parca toti localnicii erau serviti inaintea noastra; in plus au si incercat sa ne
suprataxeze, dar le-am dat doar cat am considerat ca a facut toata tratatia: au cerut 140, le-am lasat 100, cu indulgenta. Vorbim de dirhami, 10 euro, masa pentru 3 persoane.
Seara de sambata era planificat sa dormim la Riad Ait Oudinar, unde am platit 500 dir camera tripla cu mic dejun si cina incluse.
Poze si link: Riadul e ok, mancarea decenta (tot harira, tagine, salata si fructe) doar cu dusul am avut probleme seara, era doar apa rece; dimineata a revenit apa calda.
A doua zi am luat un ghid care se invartea pe acolo si am rezervat cu 250 dir un trekking prin Dades Gorges. Daca am fi stiut cat va dura si cat de dificil va fi pentru cineva neobisnuit cu efortul fizic (a se citi merge doar cu masina), nu m-as fi bagat.
blog32
Dar acum, privind in urma, a meritat fiecare efort. Am mers sase ore 12 km prin niste peisaje superbe, am facut
si un pic de canyoning, am vazut grotele nomazilor, fara a-i vedea si pe nomazi, care erau, se pare, plecati cu caprele in alte zone, am testat rezistenta pantofilor Kybun-magnifici, prin modul
cum au aderenta si cum se pliaza pe fiecare colt de stanca-nu i-as da pe nici o pereche de bocanci de trekking, am reusit sa faca cele mai ametitoare salturi, cei mai periculosi pasi pe pietre, efectiv parca simteau pamantul pe care calcau, atat de bine s-au comportat; si talpa e facuta dintr-un material foarte rezistent, ma asteptam sa se taie de la atata mers pe colturi ascutite, dar sunt inca intregi. Si nu m-au durut deloc talpile si picioarele la final. Sunt fan inrait Kybun, din pacate in Romania nu ii gasesti.
Peisajele sunt ametitoare, merita incercata experienta odata in viata. La coborare, am ajuns la un rau involburat, cu apa noroiasa si pana la inaltimea genunchiului pe care am traversat-o cu ajutorul unu catar si a unui nomad aflat intamplator in zona.
blog35

Am facut si autostopul pana la riad, am evitat frumos invitatia ghidului de a cina la el acasa, nu mai voiam sa ne lalaim prea mult, am luat rapid pranzul tarziu, pe la ora 4 si am plecat inspre Todra Gorges. Acolo gasisem cateva riaduri si 2 hoteluri. Cum drumul a fost cam de 3 ore, am ajuns pe lumina, pe la 6, si am avut timp sa vizitam hotelurile Yasmina si Les Roches si apoi am mai mers cativa km spre riadul auberge au festival.
La auberge, am fost intampinati de catre unul din receptioneri care ne-a aratat trei camere, ne-a placut una, care avea un pret bun, asa ca, desi am dat mai mult aveau preturile Yasmina si Les Roches, am preferat aceasta varianta datorita locatiei si a oamenilor care ne-au intampinat acolo.

Locatia este salbatica si ai impresia ca esti la capatul lumii. Hostelul functioneaza pe baza de energie solara si seara au generatoare, este eco friendly. Au camere in doua corpuri, noi am stat in camera trogloditilor, sapata in stanca, camera incapatoare pentru trei persoane. Seara, aveam lumina de la felinar si asa ne ghidam drumul inspre camera.

Ce ne-a placut foarte mult: oamenii aceia sunt chiar draguti, au avut o altfel de abordare a business-ului fata de tot ce intalnisem pana atunci in Maroc. Patronul ne-a raspuns prompt la email si a fost flexibil cu pretul. Mancarea a fost delicioasa, oamenii (4 la numar care se ocupa de auberge) sunt comunicativi si stiu si engleza, sunt oameni tineri si isteti si am avut cu cine sta de vorba pana seara tarziu. In prima seara am baut tone de ceai, s-a fumat narghilea, am stat la povesti si ne-a placut asa de tare acolo incat am decis ca dupa experienta din desert sa ne intoarcem. Eu voiam sa merg calare in zona, Adina voia climbing, Anna voia relaxare, deci totul se potrivea. Le-am zis baietilor ca ne intoarcem, am rezervat iar camera si am plecat inspre Merzouga, orasul de langa desert.

Deja ne facusem prieteni in Maroc. Cand ne-am intors, am vrut sa le intoarcem ospitalitatea si am dat curs invitatiei lor de a gati ceva specific romanesc. Din Merzouga ne-am oprit intr-un orasel pentru a face piata (deci facem piata si gatim in vacanta-asta da inedit pentru mine-eu nici acasa nu fac asa ceva decat daca situatia o cere neaparat…a se citi chiar trebuie sa mananc si nu am chef sa ies in oras); la piata, tare amuzant, trei tipe albe printr-o mare de localnici; ne asteptam sa ne luam teapa cu preturile, dar am fost taxate corect, credem noi, 8 euro pt malai, usturoi, struguri si alte maruntisuri. Voiam sa facem mujdei de usturoi, mamaliga si pui la gratar. Ah, dar mai voiam si alcool. Cum sa facem? Intrebasem pe cineva si ne-a recomandat supermarketul Chez Michelle unde am intrebat si noi nevinovate: alcool?:) si ne-a dus intr-o camera separata plina cu vinuri, bere, vodka si alte minunatii. Am luat repejor cateva doze de bere, 2 sticle de vin si gata, totul era aranjat.

Ajunse inapoi la auberge, ii dam afara din bucatarie pe bietii baieti care chiar nu intelegeau ca noi vrem sa gatim pentru ei. Si s-a apucat Anna sa dezoseze puiul, sa faca mujdeiul, Adina sa amestece mamaliga, si sa supravegheze gratarul, eu sa supraveghez bucataria:))) V-am zis doar ca nu ma dau in vant dupa gatit. Am ajutat si eu pe ici colo, dar main business was A and A.
Am vrut sa cumparam branza de capra, dar nu am gasit deloc branza proaspata, asa ca am renuntat la ideea de a avea si mamaliga cu branza. Am invitat la masa si o turista olandeza, masa a fost de succes; aveam emotii cu mamaliga, dar in final am reusit sa o scoatem la capat-malaiul lor e mult prea fin.

Seara am avut parte de un spectacol pe cinste, era cazat si un grup de chinezi, unul din ei stiind sa cante la flaut foarte bine, iar cei de la auberge au facut un spectacol pe cinste cu tobele lor. Spre finalul serii, ne-au amuzat cu niste tricksuri numai de ei stiute, daca nu eram rupte de oboseala, cred ca am fi petrecut mult si bine in acea seara, doar ca ni se inchideau ochii pe la 11 seara.
Mi-a placut ca am reusit sa mancam ceva mai consistent la micul dejun, am avut omleta si iaurt, eu personal ma saturasem de ceai si dulceturi. Rosiile lor au un gust foarte bun, le iau direct din gradina din spatele casei. In zona te poti relaxa, citind, facand climbing, sau pur si simplu mergand usor prin zona. Au si un catel (Bobby) foarte simpatic, care se imprieteneste pe loc cu orice turist, eu am o slabiciune pentru caini si in prima seara l-am provocat la joaca, de obosise saracul animal. Si mi-a intors-o, in dimineata, pe la 7, cand a trebuit sa plec la calarie si eram super sleepy, a sarit pe mine sa ne jucam si nu am scapat pana nu m-am harjonit vreo zece minute cu el.

Oamenii astia chiar se ocupa se te simti bine si cred ca te poti baza pe ei, in caz ca se intampla ceva rau. Eu am reusit performanta sa imi scrantesc piciorul pe scari, din stupida neatentie, fiind cu capul in nori, dupa traseul de calarie facut, si nu mai puteam calca lejer in pamant. Eram pe punctul de plecare, cui i-ar mai fi pasat de la un hotel daca sunt ok sau nu? Ei bine nu, unul din tipi m-a doftoricit cu un masaj cu ulei de masline si durerea a mai cedat, si m-am simtit mai bine apoi. Grateful for that.
Recomand pentru Todra Gorges sa stati minim 2 nopti, la auberge si sa faceti tot ce se poate din activitati. Chiar daca nu stiti calari, incercati odata experienta. Va e frica de inaltime? Nu-i nimic, mergeti pe stanci, faceti climbing. Mergeti jumatate de zi la trekking pe coclauri. Zona este superba, merita vizitata cateva zile si eu as reveni oricand cu placere acolo.
Am facut cateva filmulete de pe drum, mi s-a parut interesanta vanzoleala din localitati.