Calatorii in Maroc-calarie in Todra GorgesBlogul de vacante | Blogul de vacante

Calatorii in Maroc-calarie in Todra Gorges

Ca sa am vacanta completa, am decis sa caut pe cineva care ofera expeditii calare. Imi doream mult sa calaresc in desert, dar la Naser Palace erau doar camile; am gasit, prin amabilitatea patronului de la Auberge au Festival, pe cel care se ocupa de organizat excursii calare. Assettif adventure, aflat la 10 min de mers cu masina de auberge.
blog10
Caii, rasa berbera, in varsta intre 5 si 17 ani, aveau experienta pe terenurile dure. Am
avut o sa foarte comfortabila pentru mers, iar traseul nu a fost deloc usor; la sfarsitul miniexpeditiei am realizat ca am avut cel mai extrem traseu facut vreodata calare.

Astfel, initial am mers prin albia unui rau in Todra Gorges, printre pietre si am incercat sa ma acomodez cu calul. Am luat-o apoi pe carari inguste printre stanci si am mers prin valea Todra, am ajuns calare chiar pe sosea, din fericire nu foarte circulata, si am reusit sa fac si trap si galop. In mare parte am mers la pas si l-am lasat pe calut sa isi aleaga pe unde sa mearga, adica am lasat fraiele libere, pentru ca era terenul foarte accidentat.
blog5
La un moment dat, ghidul, Jules, francez originar din Portugalia si care isi construieste o ferma eco in Maroc, m-a dus pe un traseu si mai si, aveam o panta cam abrupta de coborat si nu am stiut cum sa o fac; m-am panicat si am luat-o prin alta parte, caci am vazut cum caii derapau intr-o veselie.

Doua ore de traseu calare mi-au mancat energia pentru toata ziua, si ma gandeam, cum as putea face eu o zi calare pe teren si mai accidentat. Am descoperit un club, in Bucuresti, care spun ca fac si antrenament pentru calarie de anduranta; trebuie sa ajung la ei sa vad cum se desfasoara aceste antrenamente.

Deci daca vreti sa aveti parte de aventuri extreme si va plac caii, il recomand cu caldura in zona Todra Gorges, pe Mr. Assettif; locul de intalnire pentru cai, se afla la 14 km de orasul Tinghir, si 180 km de Oaurzazate; ca si preturi: 15 euro pe ora, sau 50 euro toata ziua, sau pentru expeditii, ajunge si la 100 euro pe zi. Sunt sigura ca acest preturi sunt negociabile, cu cati sunt mai multi calareti si mai multe zile de expeditie. Ma bate gandul sa revin in zona, doar pentru a incerca o vacanta cu adevarat outdoor, climbing, calare prin munti, hiking, noapte in desert.

Concluzii de calatorie
Marocul este o destinatie interesanta si foarte colorata. Poti alege sa stai cateva zile intr-un oras, sau sa mergi multi km prin tara sa o explorezi, sau pur si simplu sa te relaxezi pe coasta (Agadir, Essouira). Orice ai alege, nu vei inceta sa fii surprins la fiecare pas. Ca european obisnuit cu anumite standarde de comfort, la inceput poate fi cam bizar: mustele zboara peste tot si te bazaie, toaletele nu sunt cele mai curate din lume, servetele pe masa nu exista. Mizeria e cam mare si mi-a fost dificil sa ma obisnuiesc la inceput, drumurile sunt proaste si pe alocuri asfaltul e doar pe o singura banda, daca vrei sa treaca doua masini, una din ele se va da la o parte in partea neasfaltata. In oras se circula haotic, sunt scutere care merg unul langa altul, masinile merg pe mijlocul celor doua benzi, nu se semnalizeaza, daca vrei sa depasesti, risti sa iti taie camionul fata si sa nu te lase, sunt radare, dar scapi usor cu un zambet frumos si o mica spaga; alcool gasesti daca intrebi, in supermarket si nu e la vedere, oamenii te incearca sa vada daca tine figura sa iti ia mai mult decat trebuie pe obiectele vandute si parca pe fruntea ta scrie mare ATM.

In final, e posibil sa te distrezi si sa te amuze toate diferentele dintre destinatiile clasice de vacanta si cele intalnite la fata locului. I had pretty low expectations, the same when I was in Tunisia, so i was in for an original experience.
Conteaza foarte mult sa ai partenerii potriviti de calatorie; trebuie sa fii convins ca oricat de rea poate deveni o situatie, te poti baza pe ei. Trebuie sa fii open minded, sa comunici, sa fii flexibil; pe parcurs pot exista discutii mai aprinse, nervi intinsi de la oboseala; dar acestea nu trebuie sa strice o vacanta.
Poti sa jungi sa dormi cateva ore pe noapte, si sa nu iti priasca mancarea, sa iti fie rau pe masina, sa fii prea obosit si abia sa astepti sa te duci la culcare, sa ai accidente, important e cum gestionezi toate aceste situatii.
Cred ca ce conteaza mult este experienta cu oamenii, atat localnici, cat si alti calatori, inveti sa comunici mai usor, sa te adaptezi, sa accepti mai usor ce nu poti schimba, sa gasesti solutii creative la ce se intampla si sa iti reinnoiesti atitudinea.
So, when you are in Rome, do as Rome does.
Leave your preconceptions at home.
Go with the changes
Plan a little, be flexible, and allow plans to change if circumstances require
Do not complain and accept things as they are and come to you.
Ask for help, you will get it in a beat
Forget the word comfort zone. See where the limits lie
Travel with close friends; they know you better than anyone else around.
When you cannot do that, choose reliable travel partners among people you had already connected with. You could try with total strangers as well, if you trust your instincts in inner nature of people.
Do not repeat experiences, go for the new.
Nothing is as bad as it seems. It matters how you react to that thing; when you test your limits, be careful with your physical ones; too much bravery can lead to trouble and major accidents.
And if you ever get the chance to explore a place with your friends, even if for a limited amount of time, just do it; you will learn more about yourself than you may ever imagine; and what better way the to see the world through their eyes and gain new perspective of things?
Go have some fun and explore the world.
Tocmai am gasit un link foarte cool, despre expeditii in Maroc. Si se pare ca accepta si participanti la expeditiile lor viitoare:)