Calatorie in Maroc-part 1Blogul de vacante | Blogul de vacante

Calatorie in Maroc-part 1

Dupa experienta pozitiva avuta acum cativa ani in Tunisia, la prima intalnire cu lumea araba si reclama facuta de cea mai buna prietena care are rude in Maroc, mi-am zis ca e destinatia perfecta pentru aceasta perioada a anului. Nu foarte cald, nici rece, exact climatul confortabil pentru explorat si calatorii.

Imi place sa planific din timp vacantele si de obicei stiu cu multe luni inainte unde voi merge, dar anul acesta nu reusisem sa ma decid pentru nici o destinatie. Incercasem simulari de excursii si buget pe Belgia, Spania, Franta, Egipt chiar, dar nimic nu imi facea cu adevarat cu ochiul. In parte, pentru ca nu reuseam sa combin perioadele, cu prietenii, plus viata agitata de la un job nou care implica si calatorii destule, inghetase orice tentativa efectiva de a imi rezerva o vacanta.
Intr-un final, printr-o combinatie fericita, am ajuns sa aflu ca o fosta colega urma sa plece in Maroc.
Mi-am zis, de ce nu, Maroc suna bine, pe fete le cunosc, deci nu ma duc singura, zile de concediu am, bugetul e stabilit demult, toate elementele erau puse la punct.

Si dupa ce am luat decizia lucrurile s-au aranjat. Am gasit un articol , prin care am aflat mai bine cum sa caut bilete avion ieftine, asa ca am luat biletul spre destinatia Marrakesh. Tot via Bradut ne-am inspirat si pentru traseu: Marrakesh-Ouarzazate-Dades Gorges-Todra Gorges-Merzouga-desert-Ait benhaddou-Marrakesh.

marrakesh

Scopul: have fun, relax, enjoy nature and make some sport, mingle with the locals, as well. Nu aveam sa pierdem foarte mult timp in oras, vacanta outdoor era mai interesanta.
Pregatiri: inchiriat masina pentru saptamana, rezervat hotel/riad prin booking, cautat localnici pe coucshsurfing pentru o
experienta autentica de ghid local, cumparat bilet avion.
Personaje: eu, Adina, Anna venind din locatii diferite, spre aceeasi destinatie, Marrakesh.
Perioada 31 oct/1 nov-9/10 nov.
Km parcursi: 1500 km aproximativ.
Trekking: 12 km, 6 ore
Calarie: 10 km, 2 ore
Climbing: 1-2 ore
Buget: avion 320 eur (putea fi si mai ieftin cu 75 euro, dar am dat banii pe bagajul de cala) expenses: 750 eur (acesta fiind bugetul meu), including the car.

Ajung in Marrakesh, dupa un zbor de 3 ore din Roma si o escala de 8 ore, pe ploaie. Aranjasem cu riadul sa ne ajute cu
transferul, astfel ca la aeroport m-a asteptat un taximetrist. Tipul nu era prea vorbaret, asa ca am parcurs drumul in tacere, eu incercand sa prind ceva din freamatul orasului, noaptea. Prima idee: neimpresionant: pe bune, aici imi fac eu vacanta?! Incepusem deja cu stangul. Ploaie, taximetrist tacut si neprietenos, oboseala crunta, numai de Maroc nu imi ardea mie. All I wanted was a bed to lay my tired bones on.

Ajungem in medina-Jemaa el-Fnaa, unde soferul imi da
jos bagajul si ma trezesc ca ma ia altul in primire, care il pune intr-un carucior si o ia la pas repejor, prin piata-un loc mare si aglomerat care nu mi-a inspirat deloc incredere pe moment. Inca nu intrasem in mood-ul de vacanta, stiam ca va dura cateva zile pana sa ma obisnuiesc ca nu mai sunt la birou. Ca intr-un film prost de actiune, ma ia pe niste stradute intunecate, eu fiind in alerta totala si gandindu-ma: unde am ajuns?! Nu s-a intamplat nimic, in cateva minute am ajuns la riadul cu pricina si totul a fost in regula.

Receptionista, pe nume Rasheeda, ma astepta, ma serveste cu ceai cald, si apoi imi da camera in primire. Era tarziu, mi-era cam foame, dar nu rezervasem dinainte cina, (se pare ca ei nu gatesc la locatie mancare, ci o aduc de undeva din piata). Aveam wi fi la locatie, inclusiv in camera, TV nu, camera mi s-a parut micuta, dar era curata.
A doua zi am fost trezita la 6 de chemarea la rugaciune de la moschee, care a incetat dupa jumatate de ora, din fericire. Dar nu e placut ca dupa o noapte agitata sa fii trezita in niste zgomote care mie imi pareau a veni de pe alta lume. Noroc ca fusesem avertizata de seara:)
Riadul Le Rubis e la cateva minute de piata, e foarte ok, l-am ales prin booking.
Pret: 50 eur cam single, 70 dubla.
Transfer aeroport 15 eur
Cina la ei: 15 eur si mai mult (2 feluri, fara bauturi incluse). Se poate plati cu cardul cazarea, nu si mancarea sau taxiul.

Dimineata deja lucrurile aratau mai roz… era lumina, soare, eram odihnita, iar micul dejun, desi cam dulce, dupa parerea mea, a fost consistent. Cum aveam o zi libera singura in Marrakesh, planificasem sa ma intalnesc cu un couch surfer. Nu imi placea sa fiu singura in vacanta, nici macar o zi.

Dupa ce am ales locul de intalnire, am ajuns la cafenea, unde am petrecut o zi intreaga cu ghidul meu local de pe CS.
Nu aveam un plan anume, asa ca l-am rugat sa imi arate orasul, asa cum crede el.
Am fost in Le Jardin Majorelle ; muzeul berber mi-a placut.(pretul e 75 dirhami pt intrare in gradini si la muzeu)
maj1

Am vizitat pe jos si partea mai putin comerciala a orasului, am ajuns la gara-o cladire renovata si foarte frumoasa, vis a vis teatrul national, care era in reconstructie; acolo mi-a placut cel mai mult, pentru ca nu erau turisti, avea o priveliste frumoasa deasupra orasului si mie im plac cladirile nefinisate, pe care le poti lua la explorat la pas.
blog16
Dupa vizite, am mers sa mancam la un local, fiind prima data cand am baut o bere locala marocana, marca Stork.
Am fost curioasa sa vad si Mallul din oras, Almazar; daca luati taxiul din piata, va costa 100 dirhami, daca il luati putin mai departe, daca stiti sa negociati, pretul corect este 20.(un euro-11 dirhami)
Voiam sa vad preturile din Carrefour la uleiul de argan: 200 dir sticla de 50 cl,100 dir sticla de 25 cl si 60 dir sticla 10 cl
In rest, un mall ca toate celelalte, dar pana si acolo am vazut pisici, in zona de food court.
Ne-am intors in Medina unde am mers pe o terasa pentru a avea o imagine de ansamblu asupa pietei care incepuse sa se aglomereze.
In Marrakesh poti sa vizitezi palatul Bahia si alte locuri de interes. Poti sa mergi in souk sa cumperi diverse mirodenii si ceaiuri,ulei de argan. Noi am ajuns intr-o farmacie plina cu creme, ulei argan si altele chestii, unde am avut parte si de explicatii si am facut si ceva cumparaturi. Ei ne-au zis ca fac livrari si in Europa. Se poate incerca si experienta hammamului, preturile sunt negociabile, va puteti plimba cu trasura cu cai prin oras.

Seara in piata puteti manca foarte bine si ieftin, la mesele care se intind doar seara (ziua veti vedea ca ele dispar ca prin minune). Va puteti plimba pe stradutele din piata, puteti cumpara sau negocia doar de dragul discutiei, puteti sa discutati lejer cu vanzatorii localnici, va puteti poza cu serpi si alti cimpanzei, pe scurt, va puteti relaxa o seara in oras. Mi-a placut acest articol despre oras.
Vreti sa stiti cate ceva despre viata de noapte si unde va puteti petrece serile, daca stati mai mult? Avem si niste recomandari;

Despre Marrakesh au mai scris Imperator, Razvan Pascu, Bradut Florescu
Lumea Mare
Orasul e frumos, interesant, dar putin cam obositor, pentru gustul meu. E interesant sa il vezi impreuna cu un localnic, sa te pierzi in el, plimbandu-te, sa il simti incet, fara graba. Mancarea acolo variaza de la supa traditionala, harira, pana la tagine, frigarui, cartofi prajiti, paine, salatele sunt foarte bune, au gust. Apa am baut doar imbuteliata, Cola mi-a placut la nebunie, nu are prea mult zahar si are un gust bun. Puteti manca struguri gustosi din piata, melci la gratar, rodii, smochine, banane si alte fructe pe care le gasiti pe tarabe. Temperatura a fost 26-30 grade, uscat, si foarte placut pentru plimbare.

Traficul e infernal, Bucuresti-ul e mic copil, fata de traficul din Marrakesh. Aeroportul nu e bine semnalizat si ne-a luat vreo ora la intaorecere sa il gasim, cu tot cu Google maps si in final cu ajutorul unui taximetrist binevoitor. Localnici pot da indicatii false uneori si am impresia ca si-au cam batut joc de noi cand ii intrebam de directia spre aeroport. Puteti cumpara un numar local care sa aiba si net-cu 8 euro, aveti 1 Gb de info, plus minute de convorbiri. Noua ne-a prins bine, l-am folosit destul de mult. As reveni acolo pentru a experimenta viata de noapte, si alte locuri de vizitat pe care nu am apucat inca sa le vad. Dar as face-o tot prin intermediul unui localnic, e mult mai fun asa.

Ca si recomandari, cand alegeti un CS, uitati-va bine la recomandarile date lor de alti calatori care au intrat in contact cu ei. Si ascultati-va instinctul, caci nu toti oamenii sunt Ok; eu am avut noroc ca am nimerit o persoana matura si responsabila, dar impresia mea despre cei care au intrat in contact cu mine prin Couch surfing nu e tocmai buna. In plus nu stiu cat e de intelept sa stai acasa la localnici, mai ales in tarile arabe, cred ca gradul de risc e mult prea mare ca sa economisesti cativa euro pe cazare.

Urmeaza alte episoade, cu experiente inedite in desert, la calarie, trekking in Dades Gorges, gatit in vacanta pentru gazdele noastre de la riadul din Todra Gorges.

4 thoughts on “Calatorie in Maroc-part 1

1. Alex Farca

He, he parca cunosc de undeva chestia cu lasatul bagajelor in mijlocul pietii si soferul care spune ca pana aici ne-a dus, si ca trebuie sa-l asteptam pe cel de la riad sa vina sa ne ia ….. si a plecat :))

2. Oana Post author

Da, la mine a fost ok, ca erau intelesi omuletii platiti de riad. Cred ca daca ramaneam singura cu bagajul in mijlocul pietei, faceam ca trenul.Si asa mi s-a parut cam ciudat:)

3. Andreea

Buna,imi spui si mie te rog de unde ti-ai luat biletul de avion?Pt ca eu suc 1000 si ceva de euro nu am gasit oricat am cautat.Multumesc anticipat!

4. Oana Post author

Buna,
    Am cautat pe momondo.ro varianta prin Roma cu Wizz air si apoi cu Ryan Air pana al Marrakech. (m-a costat 320 eur total, cu bagaj de cala de 20 kg), biletul luat cu 8 saptamani inainte de a pleca.
    Mai ai varianta sa mergi prin Londra sau Paris, Eindhoven,(mai sunt si altele, trebuie sa faci diverse combinatii). Dar eu cel mai convenabil am gasit prin Roma si am vazut ca si cei de la Miramont(care fac un tur in martie acolo cu buget acceptabil, tot varianta pe care am ales-o si eu, via Roma, au gasit-o cel mai convenabil). Sfatul meu e cand cauti un bilet de avion:
    1. ai acest articol foarte bun http://www.tedoo.ro/cum-sa-gasesti-biletele-alea-ieftine-de-avion-ghid-complet-de-flight-hacking/
    2. cauti aeroportul pe care vrei sa aterizezi in final, vezi ce site are, vezi ce companii aeriene aterizeaza acolo si de unde pleaca (sunt si cele clasice, si cele low cost si iei biletul pe segmente)