Alpin Ranch, Poiana Marului, un mic colt de rai | Blogul de vacante

Alpin Ranch, Poiana Marului, un mic colt de rai

06.19-20 Zarnesti 70

Istoria calatoriilor la Zarnesti si Poiana Marului e destul de veche. Cum sunt pasionata de echitatie de cand eram copil, si microbul nu m-a lasat nici in adolescenta, obisnuiam sa citesc si sa retin toate materialele (tiparite pe atunci, care implicau pensiuni ce aveau programe de echitatie).

Prima data am auzit de Alpin Ranch in Formula As,  era un articol mare, scris pe 2 pagini, cu poze graitoare, despre aceasta mica pensiune din Zarnesti.  Ei bine,mi-am notat intr-un carnetel locatia si peste 2 ani am ajuns acolo pentru prima data. Mi-a placut faptul ca, pe atunci, nu erau asa multe case in zona construite, si puteai vedea padurea de la fereastra, era la doi pasi.  Acum s-a mai aglomerat zona, sunt mai multe case de vacanta,  dar este multa liniste. Asta daca nu latra cainii, care sunt si foarte agresivi,  dar noroc ca sunt in lant si dupa  gardurile caselor.

06.19-20 Zarnesti 38

Ce poti face in zona?

Am avut parte de mai multe escapade,  si in week-end, si de 1 mai, cate 3-4 zile,  la Alpin Ranch, si ultima oara acum aproape o luna, cu Gabi.  Poti merge la Plaiul Foii sa admiri privelistea varfurilor de munti printre nori (apropo, nu va recomand mancarea de la Plaiul Foii, cred ca e ultima oara cand mananc acolo. Mi-am ales mamaliga cu branza si smantana si niste cartofi taranesti. Mi-a fost rau, probabil mamaliga nu era bine fiarta si s-a digerat, ea stie, cum in stomac. Noroc de Gabi si a ei farmacie ambulanta, eu nu imi iau niciodata pastile la mine in calatorii, doar ce se mai ratacesc prin poseta.

Puteti sa incercati alte pensiuni in zona – la Danthius am inteles ca e buna mancarea (tot de pe net, impresii). In plus, drumul pana la Plaiul Foii este accidentat, plin de gropi,  se merge cu 20-30 km la ora, daca nu vrei sa ramai cu masina rupta in doua, sau daca nu ai SUV.

Colac peste pupaza, cand am fost noi  ploua fantastic si eu ma gandeam (am si scris pe twitter, de altfel… sper sa nu se inunde…jur de ca de acum nu mai imi scriu ideile nicaieri-pe cele negative, caci se materializeaza…) Deci la intoarcere, era o portiune de vreo 5-7 m inundata.  Daca nu aveam inainte  niste masini care au trecut pe acolo, fara probleme, nu stiu daca ma incumetam sa trec…auzeam apa clipocind pe sub masina, de-a dreptul creepy!  Asta ca sa nu zic ca nu am avut parte si de ceva aventuri. Cred ca trebuia sa ma fac sofer de offroad. Bineinteles ca am dat in drum si peste camioane imense incarcate cu busteni, care se intorceau din padure spre baza, si noroc ca drumul era suficient de lat sa trecem ambele masini (aceleasi tipuri de camioane ne-au impiedicat sa ajunge la Focurile vii de la Buzau, acolo drumul fiind mai ingust si foarte accidentat, plus bonus, panta).

Pe drum puteti admira peisaje, capre, oi, vaci, cai (in caz ca nu ati mai vazut demult), plus o constructie absolut ingrozitoare, pe care nu am mai apucat sa o pozam. M-a dus cu gandul la un cuib in stil alien, e o cladire neagra si oribila. Daca treceti in amurg pe langa ea, va ganditi ca ati aterizat pe alta planeta. Cine o fi fost arhitectul, i-as da un premiu pentru „ugliest building I have ever seen”.

06.19-20 Zarnesti 14

Concluzie, Plaiul Foii – peisaje frumoase, drumuri rupte, cel putin 45 minute pentru 12 km de drum, si incercati alt restaurant decat Plaiul Foii.

In zona se pot vizita Prapastiile Zarnestilor, am inteles ca va puteti intalni si cu ursul.  Se merge cu masina prin orasul Zarnesti,  si apoi se parcheaza undeva si se merge la pas.  Se pot face trasee in zona, eu am preferat doar o ora de mers,  dus si o ora inapoi. Nu sunt chiar fan walking/hiking.  Aerul curat,  linistea din zona, face bine la creier, asta daca nu esti cumva dependent de telefonul mobil (nu ai semnal foarte bun in zona).

La cativa km de Zarnesti se afla Cetatea Rasnov (si imi amintesc ca trebuie sa urci pe un drum in panta pentru a ajunge la ea). Ultima data am vizitat-o in 2007, mi-a placut, dar nu se compara cu Cetatea Neamtului.

Daca alegeti sa  stati mai mult in zona (2-3 zile), ajungeti si la Bran, unde puteti vizita Castelul groazei, manca un kurtos colacs sau manca la stana traditionala de la Vila Bran.

Ce am mai facut in zona? Va relatez din experientele trecute. Am sarit pe trambulina instalata la pensiune – este absolut fantastica senzatia sa te arunci in aer,  sa cazi,  si apoi sa sari la o inaltime si mai mare. Atentie, se poate cadea in cap, pe pamant, daca nu esti atent.  Am citit pe o patura pe iarba, pe dealurile din jur. Am urmarit o cursa de motocros, si desi urasc zgomotul de motor ambalat, am fost la o distanta suficient de mare cat sa vad, si sa nu ma deranjeze uruiala motocicletelor.

Ah, si nu v-am zis de calarie… e unul din primele locuri unde am mers sa vad cum ma descurc pe cal. (Anterior mai fusesem la Poiana Brasov). Din pacate in acest week-end nu a fost vreme buna si terenul cam plin de apa si gropi, asa ca nu am alergat foarte mult. Dar senzatia de a galopa liber pe dealuri (mai ales dupa ce ai mers cu calul doar in manej) este absolut fantastica! Sigur, iti trebuie ceva antrenament si forta fizica sa rezisti pe ditamai animalul. De antrenament eu nu duc lipsa, dar de forta…hm, ar trebui sa gasesc un magazin sa cumpar.

Pensiunea se mai poate inchiria pentru petreceri in weekend, barbecue (au un gratar imens unde ies cele mai delicioase fripturi). Puteti manca in zona la Pastravarie (e un restaurant deschis chiar pe drumul principal-dar atentie ca dureaza minim o ora sa va aduca mancarea-prind pe loc pastravul, il gatesc si vi-l aduc).  Sau am mai primit un pont – Hotel Transilvania, nou deschis, langa magazinul Plus.

06.19-20 Zarnesti 51

Cum se ajunge in zona: DN1, drumul spre Predeal, apoi se faca la stanga-indicator de Rasnov, Zarnesti, mai mergeti vreo 30 km, apoi gasiti un indicator spre Brasov (dreapta), voi mergeti spre stanga. Urmati drumul si veti mai da de un indicator dupa vreo 8 km, spre Zarnesti (dupa ce intrati in Tohanul Nou). Iar apoi urmati indiciile. Ideea e ca veti avea indicator spre Poiana Marului, urmati drumul drept, veti da peste o benzinarie (pe stanga) si de acolo se face un drum in sus pe care mergeti, si veti gasi pensiunea de care am vorbit.

Iata si site-ul pensiunii: www.alpin-ranch.de Nu va speriati de faptul ca e in germana, puteti suna proprietarul si discuta cu el in romana.

06.19-20 Zarnesti 74

Ah si sa nu uit. Sambata la pranz am mancat la Valea cu Struti, o pensiune aflata in satul Sirnea, spre Moeciul de Sus. Drumul e foarte accidentat, dar face toti banii. Si mancarea si serviciile, si privelistea. Recomand calduros. Am incercat o friptura de strut, 32 ron, a fost buna. Totusi nu as mai incerca din nou, cred ca nu e genul meu. Am vazut si patru struti, care sunt atractie turistica (nu sunt pentru friptura din tigaie), pets, cum s-ar zice). Si 2 caprioare foarte prietenoase. Am fi putut cumpara un ou de strut (in jur de 100 ron), din care se poate face omleta pentru 6 persoane. Eu as fi vrut sa vad cum arata ochiuri, dar se pare ca nu aveau tigaie atat de incapatoare. Si clatitele au fost absolut delicioase (iar eu sunt fan clatite, le incerc oriunde gasesc).

06.19-20 Zarnesti 75

In total am parcurs 460 km in total, costuri combustibil 150 ron, cazarea a fost 80 ron camera dubla (baie in camera, dar fara televizor-sincer, cui ii trebuie TV la munte?). Mancarea, in jur de 30-40 ron pe masa, depinde si cat de mult vrei sa experimentezi (eu am depasit bugetul cu carnea de strut la pensiunea Valea cu Struti).

Proprietarul pensiunii Alpin Ranch este foarte de treaba, am avut pana si caldura in camera, desi in mijlocul verii calendaristice, dar foarte capricioase.

Pe ansamblu, o experienta relaxanta si binevenita la o distanta acceptabila de Bucuresti. Asteptam sa mergeti si sa ne relatati impresiile voastre.

2 thoughts on “Alpin Ranch, Poiana Marului, un mic colt de rai

1. Pingback: Tweets that mention Blogul de vacante » Blog Archive » Alpin Ranch, Poiana Marului, un mic colt de rai -- Topsy.com

2. Nimat C-tin

Draga Oana iti multumim pentru descrierea de mai sus :)
    Intre timp ne-am schimbat site-ul…

Printre ”albumele tale” este posibil sa ai si poze de la pensiune?
    Intentionez sa fac un proiect si am nevoie de mai multe foto cu diferite ocazii la Alpin Ranch….
    Poti trimite mail la adresa : alpinranch@gmail.com

Te asteptam cand mai ai timp de escapade :) si de echitatie.