A treia zi din Redescopera Romania – Dobrogea 2011Blogul de vacante | Blogul de vacante

A treia zi din Redescopera Romania – Dobrogea 2011

Azi am ajuns in Tulcea, si desi nu am vizitat foarte multe locuri, am avut o zi lunga. Cu fiecare zi care trece ne apropiem de Delta, iar azi la Jurilovca si mai apoi pe drumul spre Cetatea Argamum am avut ocazia sa trecem pe langa mici coltisoare de peisaj specific Deltei.

Ne-am inceput dimineata la Murfatlar, unde am vizitat crama si am avut ocazia sa descoperim procesul tehnologic din spatele productiei de vinuri, de la procesul de fermentatie si depozitarea vinului, imbutelierea sa si impachetarea boxurilor cu sticlele pe care le regasim pe rafturile magazinelor.

Cu aceasta ocazie am vizitat si un mic muzeu cu cateva elemente de istorie si am participat si la o degustare de vinuri Murfatlar: Conu Alecu Sauvignon Blanc 2009, Muscat Ottonel Zestrea, un Rose Cabernet Sauvignon marca 3 hectare, un vin rosu demisec marca Sec de Murfatlar, si Lacrima lui Ovidiu 12, care este un cupaj de vinuri cu varsta de 15-20 ani.

Vizita a fost foarte instructiva, am aflat cateva lucruri si despre piata de vinuri din Romania, care dupa spusele celor de la Murfatlar se pare ca este axata in proportie de 40% pe vinuri demiseci, dupa care urmeaza vinurile demidulci. Murfatlar are o cota de piata de cca. 23% la vinuri D.O.C.C, si de 50% din piata de vinuri rosii.

Dupa aproape jumatate de zi petrecuta la Murfatlar, am trecut prin Basarabi, unde am oprit pentru cateva fotografii la Lacul de creta. Ne-am indreptat apoi spre Babadag, si am vizitat cetatile Argamum si Enisala.

Enisala ne-a intampinat la fel de misterioasa, singuratica si tacuta. Cu o zi inainte colegii nostri de expeditie aflati in vizita la cetate au avut ocazia sa admire apusul de soare de pe zidurile cetatilor, si cuceriti de imaginile vazute in fotografii, am vrut sa experimentam si noi momentul, dar chiar in ultima clipa soarele a intrat intr-o perdea de nori, asa ca a trebuit sa ne multumim doar cu peisajul de nori, si sa speram ca data viitoare vom avea mai mult noroc.

De altfel, azi a fost o zi a norilor, caci aici in Dobrogea se vad mai bine ca oriunde, si au un farmec aparte, fie ca plutesc peste campurile aurii, peste Lacul Razim si Cetatea Argamum sau ca strajuiesc orizontul la Enisala.

Puteti citi toate povestile aici (selectati tab-ul cu Dobrogea si Delta Dunarii).

Redescopera Romania 2011 este un proiect Petrom, impreuna cu BCR, Dacia, Romtelecom, Paralela 45 si Muzeul National al Taranului Roman.